Para terminar la catequesis del Credo, incluyo las diferentes formas de expresar el símbolo que tenían las Iglesias locales y las cuales fueron unificadas durante el Concilio Tridentino para dar mayor catolicidad a la Iglesia.
Qué es el Credo
El Credo es la fórmula de fe cristiana compuesta por los Apóstoles para que todos los cristianos piensen y confiesen la misma creencia. Lo primero, pues, que deben creer los cristianos, son aquellas cosas que los Apóstoles, inspirados por el Espíritu Santo, pusieron distintamente en los doce artículos del Credo.
Los Apóstoles llamaron «Símbolo» a esta profesión de fe porque servía de señal y contraseña con que se reconocían los verdaderos cristianos y se distinguían de los falsos hermanos introducidos furtivamente y que adulteraban el Evangelio.
El Credo nos enseña lo que como fundamento y suma de la verdad debe creerse:
• sobre la unidad de la divina esencia;
• sobre la distinción de las tres Personas;
• sobre las operaciones que a cada una de ellas se atribuye por alguna razón particular, a saber: la obra de la Creación a la persona de Dios Padre, la obra de la Redención humana a la persona de Dios Hijo, y la obra de la Santificación a la persona de Dios Espíritu Santo.
Todo ello nos lo enseña en doce sentencias o «artículos», entendiendo por artículo cada uno de los puntos que debemos creer distinta y separadamente de otro.
Forma de la Iglesia Romana
Credo in Deum Patrem omnipotentem; et in Jesum Christum filium eius unicum, Dominum nostrum, qui natus est de Spiritu Sancto et Maria Viragine, sub Pontio Pilato crucifixus et sepultas, tertia die resurrexit a mortus est de Spiritu Sancto et Maria Virgine, sub Pontio venturus indicare vivos et mortuos. Et in Spiritum Sanctum, Sanctum Ecclesiam, remissionem peecatorum, carnis resurrectoinem. (Ex Máximo Taurinen. Hom. 83.)
Forma de la Iglesia de Aquileya
Credo in Deo Patre omnipotente, invisibili et impassibili, et in Christo Jesu, único filio eius, Domino nostro, qui natas est de Spiritu Sancto ex Maria Virgine, crucifixus sub Pontio Pilato et sepultas, deseendit ad inferna, tertia die resurrexit a mortuis, ascondit ad ccolos, sedet ad dexteram Patris, inde venturas est judieare vivos et mortuos. Et in Spiritu Sancto, Sanctam Ecclesiam, remissionem peecatorum, huius carnis resurrectionem. (Ex Eufini. Expositione symboli.)
Forma de la Iglesia de Ravena
Credo in Deum Patrem omnipotentem, et in Christum Jesum, filium eius unicum, Dominum nostrum, qui natus est de Spiritu Sancto ex Maria Virgine, qui sub Pontio Pilato crucifixus est et sepultus, tertia die resurrecxit a mortuis, ascendit in coelos, sedet ad dexteram Patris, inde venturus est iudicare vivos et mortuos. Credo in Spiritum Sanctum, Sanetum Ecclesiam catholicam, remisionem peceatorum, carnis resurrectionem, vitam seternam. (Ex Petri Chrysologi sermonibus, 5662.)
Forma de la Iglesia de África
Credo in Deum Patrem omnipotentem, universorum creatorem, regem sseculorum, inmortalem et invisibilem, et in Jesum Christum, Filium eius unicum, Dominum nostrum, qui natus est de Spiritu Sancto et Virgine Maria, passus sub Pontio Pilato, crucifixus, mortus et sepultus, tertia resurrexit a mortuis, ascendit in caelum, sedet ad dexteram Patris, inde venturas judicare vivos et mortuos. Bt in Spiritum Sanctum, Sanctam Ecclesiam, remissionem peceatorum, carnis resurrectionem, in vitam ajternam. (Ex Agustini sermone de Symbolo ad Cathechumenos.)
Forma de la Iglesia de España
Credo in Deum Patrem omnipotentem, et in Jesum Christum filium ejus unicum, Deum et Dominum nostrum, qui natus est de Spiritu S. et Maria Virgine, passus sub Pontio Pilato, crucifixus et sepultus, descendit ad inferna, tertia die resurrexit, vivus a mortuis, ascendit ad coelos, sedet ad dexteram Dei Patris omnipotentis, inde venturus iudicare vivos er mortuos. Credo in Spiritum S., Sanctan Ecclesiam catholicam, remissionem omnium peceatorum, carnis resurrectionem et vitam seternam. Amen. (Ex Missali Mozarabico in traditione symboli.)
Forma de la Iglesia de las Galias
Credo in Deum Patrem omnipotentem, creatorem cceli et terree. Credo in Jesum Christum, filium eius unigenitum, sempiternum, conceptum de Spiritu Sancto, natum de Maria Virgine, passum sub Pontio Pilato, crucifixum, mortum et sepultum; descendit ad inferna, tertia die resurrexit a mortuis, ascendit ad coelos, sedit ad dexteram Dei Patris omnipotentis, inde venturus iudicare vivos et mortuos. Credo in Sanctum Spiritum, sanctam Ecclesiam catholicam, sanctorum communionem, remissionem peceatorum, carnis resurrectionem, vitam ffiternam. Amen. (Ex Missali Gallicano seeculi, VIII.)
Otra forma entre la española y la francesa
Credo in Deum Patrem omnipotentem. Credo in Jesum Christum Filium eius unicum, Deum et Dominum nostrum, natum de Maria Virgine per Spiritum Sanctum, passum sub Pontio Pilato, crucifixum et sepultum, descendit ad inferna. Tertia die resurrexit, ascendit in coelos, sedet ad dexteram Dei Patris omnipotentis, inde venturus iudicare vivos et mortuos. Credo in Spiritum Sanctum, credo in Ecclesiam sanctam, per baptismum sanctum remissionem peceatorum, carnis ―resurrectionem in vitam seternam. Amen. (Ad calcem Sacramentarii Bobbiensls, p. 386.)
Forma de la Iglesia de Antioquía
Credo in unum et solum verum Deum, Patrem omnipotentem, creatorem omnium visibilium et invisibilium creaturarum, et in Dominum nostrum Jesum Christum, filium ejus unigenitum et primogenitum totius creaturse, ex eo natum ante omnia ssecula et non factura, Deum verum ex Deo vero, homoousion Patri, per quem et seecula compaginata sunt et omnia facta, qui propter nos venit et natus est ex Maria Virgine et crucifixus sub Pontio Pilato et sepultas et tertia die resurrexit secundum Scripturas et in cielos ascendit et iterum veniet judicare vivos et mortuos, et reliquia. (Ex Cassiano 1. 6 de Incarnatione Jesu Christi.)
fuente: Catecismo Romano de Trento
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